Skip to content

Kako u top 10 rezultata srpskog googla za reč NEKRETNINE?

March 20, 2011

nekretnine na google.rsDa biste skontali kako da postignete ovaj cilj, prvo morate da znate: koji su to najbitniji faktori rangiranja web stranica na googlu?

Prvo morate znati koje faktore on page optimizacije, i koje faktore off page optimizacije treba ispoštovati.

Sa aspekta on page optimizacije najbitniji faktori su (nije navedeno taksativno, već ono što treba da se uradi):

1. Ključna reč se mora nalaziti u URL adresi web stranice. To može biti naziv domena (na primer: svemojeNEKRETNINE.com), ili to može biti i sub domain ili čak i page (na primer: NEKRETNINE.eoglasi.in ili ako je page: eoglasi.in/NEKRETNINE/)

2. Ključna reč se mora nalaziti u Title tagu (do 60 karaktera – broje se i razmaci)

3. Ključna reč se mora nalaziti u Description tagu (Skockajte tekst do 150 karaktera i ubacite rec nekretnine- broje se i razmaci)

4. Ključna reč se mora nalaziti u Header tagu (H1, H2, H3…)

Sa aspekta off page optimizacije prvo treba uraditi:

1. Prijaviti sajt u DMOZ.org (odaberite najprikladniju kategoriju da bi vaš saj bio prihvaćen)

2. Prijavite sajt u Yahoo index

3. Počnite sa bildovanjem linkova (ovde su vam potrebni do follow linkovi sa drugih sajtova koji sadrže anchor tekst. U konkretnom slučaju anchor tekst treba da izgleda ovako:

<a href=”http://www.vas-sajt.com/nekretnine/”>nekretnine</a&gt;

Ova poslednja stavka (stavka 3) je VEOMA bitna i u zavisnosti od kvaliteta i količine linkova koje izgradite zavisiće i rejting vaše web stranice na pretraživaču, a da bi vaši linkovi bili što kvalitetniji pokušajte da ispoštujete sledeće:

1. Google PR stranica na kojima ostavljate linkove treba da bude što veći (nemojte gubiti mnogo vremena ostavljajući linkove na PR0 stranicama, osim ako nemate nameru da ih bildujete; prirodno je imati linove na PR0 stranicama, a ako ste već u ovom poslu takvih linkova verovatno već imate, pa ne morate gubiti vreme na hjih)

2.  Ubacite anchor tekst link u sadržaj stranice (deo za “content”- u članak) jer je to bolje nego da bude u blogrolu, ili negde sa strane na sajtu.

E sad… konkurencija u ovoj oblasti ima veliki broj linkova pa se postavlja pitanje kako uopšte analizirati sve te linkove, medjutim, u svakom skupu rezultata na googlu uvek ima onih koji imaju manje kvalitetnijih linkova i koji iskaču, i to su web stranice koje treba analizirati.

ANALIZA

Google.rs

Target market: Srbija

Tarket language: Srpski

Target keyword: Nekretnine

Ono što se prvo može zapaziti na ovoj stranici rezultata je mapa. Ovo ne spada u domen onoga što sam hteo da definišem, ali kad se već tu nalazi, vredno je pomenuti da se zapravo radi o google local business indexu. Najlakši način se i vaš rezultat pronađe na tom mestu jeste da vaš biznis i sajt upišete u google local business index. Tom prilikom obratite pažnju da u polju kategorija unesete ključnu reč nekretnine. Ključne reči konkurencije koja se već nalazi u google local business indexu za ključnu reč nekretnine možete pogledati u okviru kategorija- ovde.

ORGANIC PRETRAGA

Ako pogledate ovu MS analizu prvo na šta treba da obratite pažnju jeste on page optimizacija i DMOZ i Yahoo index. Sve što sam označio sa crvenom bojom je ono što konkurencija nema i što treba vi da ispoštujete da biste uopšte mogli da razmišljate o ulasku u TOP 10.

Dalje… možete primetiti da od TOP 10 sajtova sajt oglasistan.com, koji se nalazi na poziciji 4 ima 2680 externih linkova, dok sajt na poziciji 8 – svenekretnine.net ima 536 linkova i to je odličan sajt za analizu koju je moguće uraditi pomoću Noble Market Samuraia.  Market Samurai (MS) nije u mogućnosti da analizira više od 1000 linkova.

Od 2680 linkova koliko MS vidi za sajt svenekretnine.net, odnosno, od 1000 linkova koje je MS analizirao, vidi se da 995 linkova stiže sa PR0 stranica dok preostalih 5 linkova dolazi sa PR2, PR3, i PR4 stranica i to:

1 link sa PR 2 stranice,

1 link sa PR 3 stranice, i

3 linka sa PR 4 stranica.

PageRank 4

ANCHOR TEXT: nekretnine oglasi

ANCHOR TEXT: oglasi za nekretnine

ANCHOR TEXT: oglasi za stan kucu i ostale nekretnine

ANCHOR TEXT: oglasi nekretnine

PageRank 3

ANCHOR TEXT: oglasi nekretnine

PageRank 2
ANCHOR TEXT: nekretnine oglasi

Svi ostali linkovi koji su sa PR 0 stranica su da bude još gore po vlasnika sajta linkovi koji stižu uglavnom sa samo jednog web sajta a to je sajt oglasimali.com. Dakle svi vredni linkovi mu stižu sa 1 sajta što i nije tako strašno.

Jedino što je ostalo pod znakom pitanja je: kakvi su linkovi koje MS nije uspeo da analizira?

Ako pogledamo sajt na poziciji 8 (svenekretnine.net) koji ima svega 533 externih linkova, MS analiza kaže sledeće:

502 linka su na PR0 stranicama, a preostalih 31 linkova (dobrih linkova) je rasporedjeno na sledeći način:

7 linkova sa PR 1

18 linkova sa PR 2

2 linka sa PR 3

4 linka sa PR 4

PageRank 3

PageRank 2

PageRank 1

Sa liste se lepo vidi da većina linkova dolazi sa svega par sajtova. To i nije tako strašna konkurencija!!!

ZAKLJUČAK

Ako i vi budete imali isti broj (31) ekvivalentnih linkova/anchor textova, kao sajt na poziciji 8, i ako svi ti linkovi budu dolazili sa drugih domena, a ne samo sa par domena kao što je to slučaj sa sajtom na poziciji 8, onda ćete sigurno dospeti u TOP 10 rezultata, i ne samo to, već ćete vrlo verovatno i prestići poziciju 8.

U nekom od narednih postova objaviću analizu za najzanimljiviju ključnu reč koju mi ostavite kao predlog putem komentara, a ukoliko želite da analiza ostane u tajnosti, kontaktirajte me pa da pričamo o poslu.

From → SEO

7 Comments
  1. Elem, pokusao sam da ubacim 2 firme na google places i nijedna nije prihvacena zbog postal coda. Problem ima cela Srbija sa tim.

    Bore se protiv spama google places izgleda samo tako spamerski.

    Ukucaj “hoteli beograd” i videces o cemu ti pricam.

  2. Evo bas sada gledam…. postal code nije obavezan. Probaj da ga iskuliras. Mozda proradi 🙂

    • Probao sam, obavezan je. Probao sam sa njihovim za 18000 i sa 11000 isto nije radio. Jedan drugi je kucao 011000 i 110000 ali jos nista nije dobio pa ce da javi.

  3. Neverovatno. Ja sam gledao za sajt koji je vec ubacen u google places i nema postanski kod. Polje je prazno.

  4. Zanimljiv tekst. Ima logike u svemu mada opet velika napomena > ne radi se sajt za google nego za žive ljude. Tek tako se dobije solidna konverzija. Što se tiče SEO aspekta u nekretninama mora de se crnči svaki dan na linkovima. Moje iskustvo je takvo da za building nemam ozbiljniji budžet već se samo troši vreme. Aktivan sam u jako zagađenoj oblasti “apartman beograd” & “apartmani beograd”. Imam fine rezultate (sajt star mesec dana na prvoj strani sa google places pin-om), još dva dosta starija tu negde.

    Link wheel je keva samo se mora paziti da se spoljni prsten ne linkije međusobno previše. Takođe mora se vršiti building na više kw-a.

    I da! Ne traži se poštanski broj već poštanski adresni kod. Vrlo lako se dobije na sajtu pošte. Nedavno sam verifikovao par places unosa i svi su mi stigli poštom na unete adrese.

  5. Vrlo koristan tekst i ja se borim za rec nekretnine i za sada sam uspesan, nalazim se na 2 strani googla, a nadam se da cu do decembra da budem na prvoj! Ovaj tekst mi je pomogao i ja isto ne mogu da ubacim na google place!
    Svaka cast za tekst i za blog!!!!

  6. Danijel Pendjer permalink

    Zdravo Saša. Drago mi je da ti je moj tekst pomogao u SEO poslovima i borbi sa konkurencijom koja se krije iza industrije nepokretnosti. Ako te interesuje SEO oblast, možda bi te zanimalo da nam se pridružiš i na forumu http://www.seobukvar.com.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: